Inspectoratul General pentru Imigrări asigură accesul la informațiile de interes public, prin intermediul Biroului Informare și Relații Publice și al persoanelor desemnate în acest scop, la cererea oricărei persoane sau din oficiu.
Persoane desemnate :
Comisar de poliţie DOSPINESCU-BORNEMISA Maria
Agent șef de poliție CÎRCEA Georgiana Monica
Telefon: 021.410.00.42
Fax: 021.410.75.01
E-mail: presa.igi@mai.gov.ro
Orice persoană are dreptul să solicite şi să obţină informaţii de interes public de la autorităţile şi instituţiile publice, în condiţiile Legii 544/2001 privind liberul acces la informaţii de interes public, cu modificările şi completările ulterioare.
Legislație:
- Legea 544/2001 privind liberul acces la informaţii de interes public, cu modificările şi completările ulterioare
- H.G. 123/2002 privind normele de aplicare a Legii 544/2001, cu modificările şi completările ulterioare
- Legea 109/2007 privind reutilizarea informaţiilor din instituţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare
- HOTARARE nr. 830 din 27 iunie 2022 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 123/2002
Autorităţile şi instituţiile publice sunt obligate să asigure persoanelor, la cererea acestora, informaţiile de interes public solicitate.
Autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia să răspundă în scris la solicitarea informaţiilor de interes public în termen de 10 zile sau, după caz, în cel mult 30 de zile de la înregistrarea solicitării, în funcţie de dificultatea, complexitatea, volumul lucrărilor documentare şi de urgenţa solicitării. În cazul în care durata necesara pentru identificarea şi difuzarea informaţiei solicitate depăşeşte 10 zile, răspunsul va fi comunicat solicitantului în maximum 30 de zile, cu condiţia înştiinţării acestuia în scris despre acest fapt în termen de 10 zile.
Refuzul comunicării informaţiilor solicitate se motivează şi se comunica în termen de 5 zile de la primire.
Modalitate de contestare a deciziei și formularele aferente pentru reclamație administrativă.
Taxe:
- 0,5 lei per pagină, alb-negru, pentru informații și imagini disponibile pe hârtie format A4;
- Contul în care se efectuează plata taxei de copierea documentelor solicitate în temeiul Legii 544/2001privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare: BANCA – A.T.C.P.M.B, CONTUL IBAN – RO93TREZ7005005XXX001788 COD FISCAL – 22084517.
Listă cuprinzând documentele de interes public
Listă cu documente produse / gestionate de instituție
Rapoarte de aplicare a Legii 544/2001
Raport privind evaluarea implementării Legii 544/2001 în anul 2022
Raport privind evaluarea implementării Legii 544/2001 în anul 2021
Raport privind evaluarea implementării Legii 544/2001 în anul 2020
Raport privind evaluarea implementării Legii 544/2001 în anul 2019
Raport privind evaluarea implementării Legii 544/2001 în anul 2018
Raport privind evaluarea implementării Legii 544/2001 în anul 2017
Raport privind evaluarea implementării Legii 544/2001 în anul 2016
Raport privind evaluarea implementării Legii 544/2001 în anul 2015
Raport privind evaluarea implementării Legii 544/2001 în anul 2014