Ministerul Afacerilor Interne
Print

SPAȚIU DE LUCRU SUPLIMENTAR PENTRU STRUCTURA DE IMIGRĂRI DIN JUDEȚUL ILFOV

13 mai 2021

Inspectoratul General pentru Imigrări și-a extins capacitatea operațională a spațiului de lucru ce deservește activitatea de relații cu publicul din cadrul Serviciului pentru Imigrări al județului Ilfov, prin amplasarea unor structuri modulare. Demersul  vizează reducerea timpului alocat procesării cererilor depuse de către cetățenii străini și europeni, iar în context pandemic asigurarea măsurilor de protecție împotriva răspândirii Covid-19.

Începând de astăzi, 13 mai a.c., Inspectoratul General pentru Imigrări și-a extins capacitatea operațională a spațiului de lucru ce deservește activitatea de relații cu publicul din cadrul Serviciului pentru Imigrări al județului Ilfov, prin amplasarea unor structuri modulare.

Astfel, la sediul unității din strada Nicolae Iorga, nr.23 din București, sunt operaționalizate două structuri modulare în care sunt amenajate 4 ghișee de lucru cu publicul.

Scopul demersului vizează gestionarea eficientă a activităților de reglementare a șederii și de stabilire a regimului juridic al cetățenilor străini în România, oferirea de servicii publice de calitate și un spațiu optim de lucru pentru polițiștii de imigrări.

De asemenea, în context pandemic, extinderea zonei de relații cu publicul fluidizează fluxul de persoane de la nivelul ghișeelor, prin reducerea timpului de așteptare alocat procesării cererilor depuse de către cetățenii străini și europeni.

Demersurile de amenajare a spațiului suplimentar de lucru au fost întreprinse în cadrul proiectului “Creșterea capacității operaționale a Direcției Migrație prin amenajarea unor spații de lucru suplimentare”, finanțat prin Programul Național Fondul pentru Azil  Migrație și Integrare. Valoarea totală a proiectului este de 177.106 lei din care 132.829,50 lei reprezintă finanțare nerambursabilă.

***

Anul acesta, până la 30 aprilie 2021, la nivelul serviciului au fost primite peste  2200 de  cereri de avize de muncă depuse de către angajatori, cele mai multe pentru lucrători permanenți și înalt calificați. Cei mai mulți străini sunt din Nepal- 401, India- 342 și Bangladesh-330.

De asemenea, în primele patru luni ale anului curent au fost primite peste 7.600 de solicitări dintre care peste 2800 de cereri de prelungire a dreptului de ședere în diverse scopuri depuse de către cetățenii străini (studii, reîntregirea familiei, cercetare, ședere permanentă etc.) și aproximativ 4900 de cereri de emitere a certificatului de înregistrare a rezidenței depuse de către cetățenii europeni.

 BIROUL INFORMARE ȘI RELAȚII PUBLICE

Sari la conținut