Ministerul Afacerilor Interne
romana engleza
Print

PROGRAM DE LUCRU PRELUNGIT PENTRU ÎNREGISTRAREA REZIDENȚEI CETĂȚENILOR UE, ÎN PREZIUA ȘI ZIUA VOTĂRII

25 iunie 2021

Inspectoratul General pentru Imigrări prelungește programul de lucru cu publicul, în cele 23 de județe unde se desfășoară alegeri locale parțiale, în preziua și ziua acestora, venind în sprijinul cetățenilor Uniunii Europene care doresc eliberarea certificatelor de înregistrare a rezidenței în vederea participării la vot.

 Înregistrarea rezidenței este primul pas în exercitarea dreptului de vot a cetățenilor Uniunii Europene.

Activitatea de lucru cu publicul a Inspectoratului General pentru Imigrări va fi prelungită în ziua premergătoare și în ziua votării pentru alegerile locale parțiale, din 27 iunie a.c.. Măsura vine în sprijinul cetățenilor Uniunii Europene care îndeplinesc condițiile și doresc înregistrarea rezidenței în țara noastră. Înregistrarea rezidenței este primul pas în exercitarea dreptului de vot a cetățenilor Uniunii Europene.

Astfel, programul de lucru al structurilor teritoriale pentru imigrări, din circumscripțiile electorale unde sunt organizate alegerile parțiale, a fost prelungit pentru a răspunde tuturor solicitărilor de înregistrare a rezidenței formulate de către cetățenii europeni, sâmbătă, 26 iunie între orele 08:00 şi 16:00, iar duminică, 27 iunie în intervalul orar 07:00 – 21:00.

Pentru eliberarea certificatului de înregistrare a rezidenței, cetățenii europeni trebuie să prezinte o cerere scrisă, însoţită de documentele justificative în funcție de scopul șederii pe teritoriul României. Documentul se emite în aceeași zi și este valabil pentru o perioadă de până la 5 ani, dar nu mai puțin de un an.

De asemenea, europenii își pot exercita dreptul de vot și în baza cărții de rezidență permanentă, document care atestă rezidența pe termen lung.

Facem precizarea faptului că, valabilitatea documentelor emise de către Inspectoratului General pentru Imigrări, care a expirat, în acest context epidemiologic, se menține pe toată perioada stării de alertă, precum și pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări, conform prevederilor legale.

Pentru informații suplimentare, datele de contact ale formațiunilor teritoriale de imigrări pot fi accesate la adresa www.igi.mai.gov.ro – secțiunea contact.

BIROUL INFORMARE ȘI RELAȚII PUBLICE

ULTIMA
ORĂ

INFORMARE REFERITOARE LA CONDIȚIILE PE CARE TREBUIE SĂ LE ÎNDEPLINEASCĂ UN CETĂȚEAN STRĂIN DACĂ DOREȘTE SĂ VINĂ ÎN ROMÂNIA ȘI SĂ RĂMÂNĂ PE TERITORIUL ȚĂRII NOASTRE

Sari la conținut