Ministerul Afacerilor Interne
romana engleza
Print

PESTE 490 DE PERSOANE AU PRIMIT DOCUMENTE DE ȘEDERE , 1278 AU SOLICITAT AVIZE DE MUNCĂ, 147 AU FOST DEPISTATE ÎN SITUAȚII ILEGALE ȘI PESTE 78 DE PERSOANE AU FOST OBLIGATE SĂ PLECE, ÎN ANUL 2018, ÎN JUDEȚUL ILFOV

17 ianuarie 2019

În cursul anului 2018, poliţiştii Serviciul pentru Imigrări al judeţului Ilfov, au asigurat managementul şederii şi rezidenţei pe teritoriul României pentru 4543 de persoane, dintre care 3550 din staţe terţe şi 1013 cetăţeni ai Uniunii Europene/SEE/CH. Au fost depistaţi 147 de străini în situaţii ilegale, fiind emise 40 de decizii de returnare, iar 38 de străini au fost îndepărtaţi sub escortă. Totodată, poliţiştii de imigrări au aplicat 1131 de sancţiuni contravenţionale în valoare de peste 405.050 lei.

În cursul anului 2018, poliţiştii din cadrul Inspectoratului General pentru Imigrări – Serviciul pentru Imigrări al judeţului Ilfov, au asigurat managementul şederii şi rezidenţei, pe raza judeţului, pentru 4543 de persoane dintre care 3550 de străini din state terţe, cei mai mulţi din China şi Turcia şi 1013 de cetăţeni ai Uniunii Europene/SEE/CH, majoritatea din Franţa, Italia, Marea Britanie şi Grecia.

Principalele scopuri pentru care străinii şi-au stabilit reşedinţa pe teritoriul României sunt: conexe dreptului la unitatea familiei (reîntegirea familiei, membri de familie ai cetaţenilor români, UE, sau SEE), studii, angajare în muncă, sau stabilire permanentă pe teritoriul ţării noastre.

Astfel, în ceea ce priveşte admisia în România, în perioada de referinţă au fost primite 180 de invitaţii (turism 22, vizită 158), majoritatea fiind depuse pentru străini din Liban, Iran, Siria şi Irak.

De asemenea, a fost aprobată prelungirea dreptului de şedere şi au fost emise 4050 de permise de şedere, dintre care 3388 pentru şedere temporară şi 662 pentru şedere pe termen lung. Au fost eliberate 876 de certificate de înregistrare şi 55 cărţi de rezidenţă permanentă.

În aceeaşi perioadă, au fost înregistrate 1385 de cereri pentru eliberarea avizelor de angajare/detaşare în muncă, fiind emise 1278 de avize de angajare/detaşare pentru lucrători permanenţi şi detaşaţi, 50 de cereri au fost soluţionate negativ pentru neîndeplinirea condiţiilor legale, 107 fiind în lucru. Dintre cele 1278 de avize, 404 cereri au fost depuse pentru detaşare, 976 pentru lucrători permanenţi şi 5 pentru lucrători înalt calificaţi tehnic.

Pe linia combaterii şederii ilegale, în perioada de referinţă au fost organizate 43 de acţiuni cu forţe proprii şi în cooperare cu instituţiile cu atribuţii în domeniu, în urma cărora au fost depistaţi 147 de străini în situaţii ilegale.

Pentru străinii aflaţi în situaţii ilegale sau care nu mai întruneau condiţiile prevăzute de lege pentru acordarea/prelungirea dreptului de şedere, au fost emise 40 de decizii de returnare prin care s-a stabilit obligaţia de returnare sau termenul pentru plecarea voluntară de pe teritoriul României, 38 de străini au fost îndepărtaţi sub escortă, iar ceilalţi au fost puşi în legalitate.

Totodată, poliţiştii de imigrări au aplicat 1131 de sancţiuni contravenţionale în valoare de 405.050 lei pentru nerespectarea prevederilor O.U.G. 194/2002 privind regimul străinilor in România republicată, O.U.G. 102/2005 privind libera circulaţie pe teritoriul României a cetăţenilor statelor membre ale UE/SEE/CH şi O.U.G. 25/2014 privind încadrarea in muncă şi detaşarea străinilor pe teritoriul României şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative privind regimul străinilor in România.

Controlul permanent asupra respectării legalităţii şederii în România a străinilor, combaterea migraţiei ilegale şi a muncii nedeclarate rămân acţiunile noastre prioritare, măsuri care contribuie la creşterea gradului de siguranţă a cetăţeanului.

***

Pentru informaţii privind activitatea Inspectoratului General pentru Imigrări, documentaţia necesară prelungirii dreptului de şedere, tipuri de formulare şi alte informaţii, se poate accesa site-ul oficial al instituţiei la adresa www.igi.mai.gov.ro.

De asemenea, invităm solicitanţii să utilizeze aplicaţia on line de depunere a documentelor, la adresa www.portaligi.mai.gov.ro, pentru reducere timpului de aşteptare la ghişeu şi eficientizarea procesului de preluare a documentelor.

SERVICIUL PENTRU IMIGRĂRI AL JUDEŢULUI ILFOV

ULTIMA
ORĂ

REZULTATELE OBŢINUTE DE POLIŢIŞTII SERVICIULUI PENTRU IMIGRĂRI AL JUDEŢULUI BIHOR, ÎN PRIMUL SEMESTRU AL ACESTUI AN

Sari la conținut