Ministerul Afacerilor Interne
romana engleza
Print

PE PARCURSUL ANULUI 2019, POLIŢIŞTII BIROULUI PENTRU IMIGRĂRI AL JUDEŢULUI HUNEDOARA AU ASIGURAT MANAGEMENTUL ŞEDERII ŞI REZIDENŢEI PENTRU 1442 DE PERSOANE

29 ianuarie 2020

În cursul anului 2019, poliţiştii Biroului pentru Imigrări al judeţului Hunedoara au asigurat managementul şederii și rezidenței pe teritoriul României pentru 1442 de persoane, dintre care 616 din staţe terţe și 726 de cetăţeni ai Uniunii Europene/SEE/CH. Au fost depistaţi 18 străini în situaţii ilegale şi emise 24 de decizii de returnare, iar 4 cetăţeni străini au fost îndepărtați sub escortă. De asemenea, au fost emise 107 avize de angajare pentru lucrători permanenți. Totodată, poliţiştii de imigrări au aplicat 77 de sancţiuni contravenţionale, totalul amenzilor fiind de  57.300 lei.

Poliţiştii din cadrul Inspectoratului General pentru Imigrări – Biroul pentru Imigrări al judeţului Hunedoara, în cursul anului 2019, au asigurat managementul şederii şi rezidenţei, pe raza judeţului, pentru 1442 de persoane, dintre care 616 străini din state terţe, cei mai mulți din Moldova, China, Turcia şi 726 de  cetăţeni ai Uniunii Europene/SEE/CH, majoritatea din Italia, Germania şi Spania.

Principalele scopuri pentru care străinii şi-au stabilit reşedinţa pe teritoriul României sunt: conexe dreptului la unitatea familiei (reîntegirea familiei, membri de familie ai cetaţenilor români, UE sau SEE), studii, angajare în muncă, sau stabilire permanentă pe teritoriul ţării noastre.

Astfel, în ceea ce priveşte admisia în România, în perioada de referinţă au fost primite 25 de invitaţii, majoritatea fiind depuse pentru străini din Algeria, Iran,  Maroc și Pakistan.

De asemenea, a fost aprobată prelungirea dreptului de şedere şi emise 361 de permise de şedere, dintre care 329 pentru şedere temporară şi 32 pentru şedere pe termen lung. Au fost eliberate 197 de certificate de înregistrare şi 28 cărţi de rezidenţă permanentă.

În aceeaşi perioadă, au fost înregistrate 125 de cereri pentru eliberarea avizelor de angajare/detaşare în muncă, fiind emise 107 avize de angajare pentru lucrători pemanenenți și un lucrător înalt calificat.

Pe linia combaterii şederii ilegale, în perioada de referinţă au fost organizate 68 de acţiuni cu forţe proprii şi în cooperare cu instituţiile cu atribuţii în domeniu, în urma cărora au fost depistaţi 18 străini în situaţii ilegale.

Pe segmentul de combatere al muncii nedeclarate au fost efectuate 12 acţiuni şi controale cu forţe proprii şi în colaborare cu I.T.M, fiind controlate peste 100 societăţi comerciale.

Pentru străinii aflaţi în situaţii ilegale sau care nu mai întruneau condiţiile prevăzute de lege pentru acordarea/prelungirea dreptului de şedere, au fost emise 24 de decizii de returnare prin care s-a stabilit obligaţia de returnare sau termenul pentru plecarea voluntară de pe teritoriul României şi 4 decizii de returnare sub escortă. Pentru 4  cetăţeni străini a fost aplicată măsura nepermiterii  intrării în țară pentru perioade cuprinse între 6 luni și 5 ani.

De asemenea, au fost depistate două căsătorii de convenienţă încheiate între străini din Albania și Peru cu cetăţeni români, motiv pentru care străinilor li s-a refuzat prelungirea dreptului de şedere şi împotriva lor a fost luată măsura îndepărtării de pe teritoriul României.

Totodată, poliţiştii de imigrări au aplicat 77 de sancţiuni contravenţionale în valoare totală  de 57.300 de lei pentru nerespectarea prevederilor O.U.G. 194/2002 privind regimul străinilor in România republicată, O.U.G. 102/2005 privind libera circulaţie pe teritoriul României a cetăţenilor statelor membre ale UE/SEE/CH şi a O.U.G. 25/2014 privind încadrarea in muncă şi detaşarea străinilor pe teritoriul României şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative privind regimul străinilor in România.

Controlul permanent asupra respectării legalităţii şederii în România a străinilor, combaterea migraţiei ilegale şi a muncii nedeclarate rămân acţiunile noastre prioritare, măsuri care contribuie la creşterea gradului de siguranţă a cetăţeanului.

***

Pentru informaţii privind activitatea Inspectoratului General pentru Imigrări, documentaţia necesară prelungirii dreptului de şedere, tipuri de formulare şi alte informaţii, se poate accesa site ul oficial al instituţiei la adresa www.igi.mai.gov.ro.

De asemenea, invităm solicitanţii să utilizeze aplicaţia on line de depunere a documentelor, la adresa www.portaligi.mai.gov.ro, pentru reducere timpului de aşteptare la ghişeu şi eficientizarea procesului de preluare a documentelor.

BIROUL PENTRU IMIGRĂRI AL JUDEŢULUI HUNEDOARA

ULTIMA
ORĂ

REZULTATELE OBŢINUTE DE POLIŢIŞTII SERVICIULUI PENTRU IMIGRĂRI AI JUDEŢULUI ALBA, ÎN PRIMUL SEMESTRU AL ACESTUI AN

Sari la conținut