Ministerul Afacerilor Interne
romana engleza
Print

PATRU DECIZII DE RETURNARE EMISE DE POLIȚIȘTII DE IMIGRĂRI DIN CLUJ, PE NUMELE UNOR STRĂINI AFLAȚI ÎN SITUAȚII ILEGALE

18 aprilie 2024

Polițiștii de imigrări din cadrul Serviciului pentru Imigrări al Județului Cluj au acționat, în perioada 31 martie – 17 aprilie a.c., în sistem integrat, alături de celelalte structuri ale Ministerului Afacerilor Interne, pentru prevenirea și combaterea migrației ilegale. Patru decizii de returnare au fost emise de polițiștii de imigrări pe numele unor străini aflați în situații ilegale.

Acțiunile desfășurate în acest context au condus la verificarea prin aplicația eDAC a 47 de cetățeni străini.

Ca urmare a verificărilor efectuate nu au fost constatate nereguli.

În perioada de referință, patru străini aflați în situații ilegale au fost preluați de la polițiștii din cadrul Sectorului Poliției de Frontieră Aeroport Cluj-Napoca. Dintre aceștia, doi sunt din Pakistan, unul din Bangladesh și unul din Columbia.

Persoanele în cauză au intrat legal în România (trei în scop de angajare și unul în scop de studii), însă la momentul depistării se aflau în ședere ilegală.

Ca urmare a celor constatate, pe numele străinilor au fost emise decizii de returnare cu termen de plecare voluntară în termen de 15 zile de pe teritoriul țării noastre.

De asemenea, în două cazuri, la ieșirea din țară, pe numele străinilor va fi instituită măsura interzicerii intrării pe teritoriul statelor membre ale Uniunii Europene, Spaţiului Economic European şi Confederaţiei Elveţiene, pentru perioade cuprinse între 6 și 8 luni, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Totodată, străinii au fost sancționați contravențional cu amenzi în valoare totală de 2.800 de lei, pentru nerespectarea prevederilor O.U.G. nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Reamintim că, începând cu data de 31 martie 2024, în contextul aderării României la spațiul Schengen cu frontierele aeriene și maritime, a fost implementat un nou sistem digital de verificare a documentelor de identitate (eDAC), prin intermediul căruia, polițiștii de imigrări din structurile operative realizează ușor verificările în teren, iar în cazul în care sunt depistate persoane urmărite, dispărute, autovehicule furate, ori alte situații, vor fi dispuse măsurile legale care se impun în astfel de cazuri.

SERVICIUL PENTRU IMIGRĂRI AL JUDEȚULUI CLUJ

ULTIMA
ORĂ

72 DE POSTURI SCOASE LA CONCURS ÎN CADRUL INSPECTORATULUI GENERAL PENTRU IMIGRĂRI

POLIȚIȘTII DE IMIGRĂRI AU EMIS, ÎN PRIMA JUMĂTATE A ACESTEI LUNI, PESTE 1.700 DE PERMISE DE ȘEDERE PENTRU BENEFICIARII PROTECȚIEI TEMPORARE

Sari la conținut