Ministerul Afacerilor Interne
romana engleza
Print

EVALUAREA ACTIVITĂȚII POLIȚIȘTILOR DE IMIGRĂRI DIN MUREȘ, ÎN ANUL 2019

28 ianuarie 2020

În cursul anului 2019, polițiștii Serviciului pentru Imigrări Mureș au asigurat managementul șederii și rezidenței pe teritoriul României pentru 3264 de persoane, cetățeni europeni și ai statelor terțe fiind emise peste 1240 de documente de ședere și 237 de avize de muncă. Polițiștii au depistat 26 de străini aflați în situații ilegale, fiind emise 28 de documente administrative prin care au fost obligați să părăsească teritoriul României și s-au aplicat 5 măsuri de nepermitere a intrării în țara noastră. Totodată, au fost aplicate 191 de sancțiuni contravenționale în valoare de 24700 de lei.

Polițiștii din cadrul Inspectoratului General pentru Imigrări – Serviciul pentru Imigrări Mureș, în cursul anului 2019 au asigurat managementul șederii și rezidenței pe raza județului Mureș pentru 3264 de persoane, dintre care 2292 de cetățeni ai U.E/S.E.E/C.H, cei mai mulți proveniți din Italia, Germania, Ungaria, Olanda și Suedia și 972 de cetățeni din state terțe, dintre care majoritatea din Moldova, Vietnam, Turcia, SUA și China.

Principalele scopuri pentru care străinii și-au stabilit rezidența sunt: conexe dreptului la unitatea familiei (reîntregirea familiei, membri de familie ai cetățenilor români, U.E sau S.E.E) studii, angajare în muncă sau stabilirea permanentă pe teritoriul țării noastre.

Astfel, în ceea ce privește admisia în România, în perioada de referință au fost primite 22 de invitații, majoritatea depuse pentru străini proveniți din Iordania, Egipt, Palestina.

De asemenea, a fost aprobată prelungirea dreptului de ședere și au fost emise 561 de permise de ședere, dintre care 529 pentru ședere temporară și 32 pentru ședere pe termen lung. Au fost eliberate 645 de certificate de înregistrare, 38 de cărți de rezidență permanentă și 2 cărți de rezidență temporară pentru cetățenii terți, membri de familie ai cetățenilor U.E/S.E.E/C.H.

În aceeași perioadă, au fost înregistrate 246 de cereri de obținere a avizelor de angajare în muncă, majoritatea pentru cetățeni proveniți din Vietnam, India, Turcia, Mexic. Dintre acestea au fost aprobate 237 de cereri, fiind emise avize de angajare în muncă pentru lucrători permanenți.

Pe linia combaterii șederii ilegale, în perioada de referință au fost executate 134 de acțiuni și controale cu forțe proprii și în cooperare cu instituțiile cu atribuții în domeniu și au fost depistați 26 de străini aflați în situații ilegale. Pentru străinii depistați în situații ilegale au fost emise 16 decizii de returnare, prin care s-a stabilit obligația de returnare sau termenul pentru plecare voluntară și o comunicare privind părăsirea teritoriului României. Pentru 5 persoane a fost aplicată măsura de nepermitere a intrării în țară pentru perioade cuprinse între 6 luni și 1 an. Patru cetățeni străini au fost îndpărtați de pe teritoriul României, prin escortarea acestora de punctele de trecere a frontierei de stat.

Totodată, polițiștii de imigrări au aplicat 191 de sancțiuni contravenționale, dintre care amenzi în valoare de aproximativ 24700 de lei, unui număr de 177 de persoane fizice și 14 persoane juridice, pentru nerespectarea prevederilor O.U.G nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările și completările ulterioare, O.U.G nr. 102/2005 privind libera circulație pe teritoriul României a cetățenilor statelor membre ale U.E/S.E.E și a cetățenilor Confederației Elvețiene, cu modificările și completările ulterioare, respectiv O.G 25/2014 privind încadrarea în muncă și detașarea străinilor pe teritoriul României, cu modificările și completările ulterioare.

De asemenea, polițiștii Serviciului pentru Imigrări Mureș au  dispus măsuri de  revocare  și încetare pentru  57 de vize de ședere, drept de ședere temporară și de lungă durată, iar pentru 11 dintre aceștia au fost emise și decizii de returnare.

Controlul permanent asupra legalității șederii străinilor în România, combaterea migrației ilegale și a muncii nedeclarate sunt acțiunile prioritare ale polițiștilor de imigrări, care contribuie la creșterea gradului de siguranță a cetățeanului.

Pentru informații privind activitatea Inspectoratului General pentru Imigrări, documentația necesară prelungirii dreptului de ședere/înregistrării dreptului de rezidență, tipuri de formulare și alte informații, se poate accesa site-ul oficial al instituției la adresa www.igi.mai.gov.ro.

De asemenea, invităm solicitanții să utilizeze aplicația on-line de depunere a documentelor, la adresa www.portaligi.mai.gov.ro, pentru reducerea timpilor de așteptare la ghișeu și eficientizarea procesului de preluare a documentelor.

SERVICIUL PENTRU IMIGRĂRI AL JUDEŢULUI MUREŞ

ULTIMA
ORĂ

REZULTATELE OBŢINUTE DE POLIŢIŞTII SERVICIULUI PENTRU IMIGRĂRI AI JUDEŢULUI ALBA, ÎN PRIMUL SEMESTRU AL ACESTUI AN

Sari la conținut