Inspectoratul General pentru Imigrări a organizat astăzi, 23 iunie a.c., la București, conferința finală a rezultatelor proiectului „Îmbunătățirea cunoștințelor personalului consular privind procedurile aplicabile în domeniul imigrației” – Programul Național Fondul pentru Azil, Migrație și Integrare.
În cadrul proiectului, Inspectoratul General pentru Imigrări a fost desemnat promotor, având ca partener Ministerul Afacerilor Externe. Acesta a fost implementat în anul 2021, iar de atunci și până astăzi au fost desfășurate activități de informare în mai multe state terțe, cum ar fi: India, Israel, Maroc, Pakistan, Tunisia și Vietnam.
Scopul întâlnirilor a fost acela de a promova migrația legală prin intermediul personalului consular din cadrul misiunilor diplomatice ale României din străinătate cu privire la prevederile legale în domeniul migrației. În cadrul acestor întâlniri s-au discutat aspecte privind aplicarea legislației în domeniul admisiei și reglementării șederii pentru toate scopurile, dar și strânsa cooperare dintre cele două instituții (Inspectoratul General pentru Imigrări – Ministerul Afacerilor Externe).
Proiectul s-a derulat în perioada 2021-2023 și a avut o valoare totală de 410.376 lei, cu o cofinanțare națională de 102.594 lei.
Inspectoratul General pentru Imigrări, prin proiectul mai sus menționat a urmărit îmbunătățirea sistemului de furnizare și acces a cetățenilor statelor terțe la informații de interes public și implicit a riscurilor la care se expun în cazul migrației ilegale.
BIROUL INFORMARE ȘI RELAȚII PUBLICE