Ministerul Afacerilor Interne
romana engleza
Print

ÎN CONSTANȚA PESTE 3000 DE STRĂINI AU PRIMIT DOCUMENTE DE ȘEDERE, 2861 AU SOLICITAT AVIZE DE MUNCĂ, 240 AU FOST DEPISTAȚI ÎN SITUAȚII ILEGALE ȘI PESTE 200 DE PERSOANE AU FOST OBLIGATE SĂ PLECE, ÎN ANUL 2019

28 ianuarie 2020

În cursul anului 2019, polițiștii Inspectoratului General pentru Imigrări – Serviciul pentru Imigrări al județului Constanța au asigurat managementul șederii în România pentru 8108 de persoane, din state terțe și cetățeni ai Uniunii Europene/SEE/CH. Au fost emise peste 3000 de documente de ședere, peste 2800 avize de angajare/detașare. 241 de persoane au fost depistate în situații ilegale și emise 178 de decizii de returnare. Totodată, polițiștii de imigrări au aplicat 340 de sancțiuni contravenționale în valoare de peste 982.400 de lei.

În ceea ce privește șederea/rezidența pe teritoriul României, în anul 2019, polițiștii din cadrul Serviciului pentru Imigrări al județului Constanța au asigurat managementul șederii, pe raza județului, pentru 8108 de persoane, dintre care  peste 6680 de străini din state terțe, cei mai mulți din Turcia, Siria, Israel, Nigeria și Republica Moldova și 1526 de cetățeni ai Uniunii Europene/SEE, majoritatea din Italia, Bulgaria și Grecia.

Principalele scopuri pentru care străinii şi-au stabilit reşedinţa pe teritoriul României sunt: angajarea în muncă, conexe dreptului la unitatea familiei ( reîntregirea familiei, membrii de familie ai cetăţenilor români, UE sau SEE), educaţie și stabilirea permanentă pe teritoriul ţării noastre.

Astfel, în ceea ce priveşte admisia în România, în perioada de referinţă au fost primite 213 invitații depuse pentru străini, dintre care 13 au fost respinse.

De asemenea, a fost aprobată prelungirea dreptului de ședere și au fost emise 3110  de permise pentru ședere temporară și pe termen lung. Au fost eliberate 352 de certificate de înregistrare și  cărți de rezidență permanentă.

În aceeaşi perioadă, au fost înregistrate 2861 de cereri pentru eliberarea avizelor de angajare în muncă, fiind emise 2772 de  avize de angajare/detașare pentru lucrători permanenţi/ detașați. Comparativ cu anul precedent se constată o creștere cu peste 300% a cererilor depuse.

Pe linia combaterii șederii ilegale, în perioada de referință, au fost organizate 234 de verificări, 68 controale și 59 de acțiuni cu forțe proprii și în cooperare cu instituțiile cu atribuții în domeniu, în urma cărora au fost depistați 241 de străini în situații ilegale.

Pentru străinii aflaţi în situaţii ilegale și care nu mai întruneau condiţiile prevăzute de lege pentru acordarea sau prelungirea dreptului de şedere, au fost emise 178 de decizii de returnare de pe teritoriul României, dintre acestea 120 de persoane au fost îndepărtate sub escortă până la frontiera de stat în termen de 24 de ore, 2 persoane au fost luate în custodie publică, iar pentru celelalte au fost dispuse alte măsuri.

Totodată, poliţiştii de imigrări au aplicat 340 sancțiuni contravenționale în valoare de peste 982.400 de lei, pentru nerespectarea prevederilor OUG 194/2002 privind regimul străinilor în România, cu modificările și completările ulterioare și OG 25/2014 privind încadrarea în muncă şi detaşarea străinilor pe teritoriul României şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative privind regimul străinilor în Româniacu modificările și completările ulterioare.

Controlul permanent asupra respectării legalității șederii în România a străinilor, combaterea migrației ilegale și a muncii nedeclarate rămân acțiunile noastre prioritare, măsuri care contribuie la creșterea gradului de siguranță a cetățeanului.

***

Vă invităm să ne contactaţi pentru orice aspect referitor la aplicarea prevederilor legale privind regimul străinilor în România la telefon 0761/344303 sau 0241/502308 şi email ct.igi@mai.gov.ro sau vizitând site-ul public la adresa www.igi.mai.gov.ro

SERVICIUL PENTRU IMIGRĂRI AL JUDEŢULUI CONSTANŢA

ULTIMA
ORĂ

REZULTATELE OBŢINUTE DE POLIŢIŞTII SERVICIULUI PENTRU IMIGRĂRI AI JUDEŢULUI ALBA, ÎN PRIMUL SEMESTRU AL ACESTUI AN

Sari la conținut