ANUNȚ IMPORTANT- ACCESUL PERSOANELOR ÎN CONTEXT COVID-19

Începând cu data de 25 octombrie a.c., în aplicarea Hotărârii Guvernului nr. 1090/2021, cu modificările și completările aduse prin Hotărârea Guvernului nr. 1130/22.10.2021, accesul persoanelor, în sediile Inspectoratului General pentru Imigrări, este permis în următoarele situații:

  • sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;
  • prezintă un rezultat negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 ore;
  • prezintă un rezultat negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 ore;
  • se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2.

Prin excepție de la situațiile prevăzute mai sus este permis accesul avocaților pentru exercitarea activităților prevăzute la art. 3 din Legea nr. 51/1995, pentru organizarea și exercitarea profesiei de avocat, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

De asemenea, Inspectoratul General pentru Imigrări asigură accesul cetățenilor la serviciile publice oferite, în situații urgente și persoanelor care nu fac dovada vaccinării, testării sau vindecării de infecția cu virusul SARS-CoV-2.

În cazul persoanelor fizice provenite din state ale căror autorități nu emit certificate digitale ale Uniunii Europene privind COVID-19 sau documente compatibile cu aceste certificate, dovada situațiilor prevăzute mai sus se face prin intermediul unui document pe suport hârtie sau în format electronic care să ateste vaccinarea, testarea sau vindecarea de infecția cu virusul SARS-CoV-2.

Pentru obținerea unei programări în scopul depunerii documentelor în vederea reglementării dreptului de ședere a cetățenilor străini în țara noastră, obținerea avizelor de angajare sau detașare, dar și alte operațiuni, Inspectoratul General pentru Imigrări recomandă interacțiunea la distanță prin utilizarea serviciului electronic din aplicaţia portaligi.mai.gov.ro, pentru a evita aglomerarea de persoane în zona activităților de relații cu publicul. De asemenea, pentru transmiterea unor comunicări sau altor informări, cetățenii pot utiliza adresa de email sau corespondența poștală.

Reamintim faptul că accesul în instituție se va realiza cu respectarea tuturor recomandărilor și măsurilor dispuse pentru prevenirea și limitarea răspândirii infectării cu virusul SARS-Cov-2.

 

 

Română
DisplayDate: 
26 Octombrie 2021